szerda, január 14, 2009

Pirított tészta, csak nekem




Vészesen fogy az időm. Egyszerre történik nálunk minden, főzés, etetés, reggeli, öltözés, pelenkacserék, takarítás, mosás, ing vasalás, séta, altatás. Egy időre letettem arról, hogy jól átgondoljam a napi bevásárlást, az ebédek előkészítését és azt, hogy minél egészségesebb alapanyagokkal dolgozzak. Egy kéthetes csecsemő és egy kétéves izgő-mozgó fiúcska mellett nem könnyű. Ilyenkor készül sokszor mákostészta, palacsinta, rántott hús, krumplipüré stb. Ezek a gyerek kedvencei. No meg persze a zöldségleveseim, amiket szintén imád és ez helyre teszi lelkiismeretemet is. A minap a fiúk mákostésztát ettek, amihez együtt választottak egy mókás rövid makarónitésztát.

Én a kifőtt tésztát magamnak megpirítottam egy kis szezámolaj és szójaszósz társaságában, majd szórtam rá pirított szezámmagot és beleforgattam egy pár levél zöld salátát. Leánykám ugyanezt ette, bár ő anyatej formátumban. Isteni volt. Ebéd közben egy pillanatra úgy éreztem, a két mákostésztaevő megirigyelte az én ebédemet, de a szezámmag és a szezámolaj eltántorította őket a kóstolástól.