szerda, június 24, 2009

Jelen

Jelentem újra itt! A nagy oviban, igaz csak délelőtt, de nekem ez is nagy változás. A harmadik napon már azt sem tudtam mit kezdjek magammal a rengeteg szabadidőmmel, vagyis a délelőtti 1 órában, amíg babika (mert így hívjuk) alszik.
Rögtön az első szombaton partit is adtunk, annak örömére, hogy a nagyobb már tényleg nagy, kemény 3 esztendős és komoly ovis. Volt nálunk minden csoda, patakokban folyt a limonádé és a bor, nomeg a rövidital...férj, mint egy kocsmáros itatta a szülőket, hogy lazuljanak. Én sem izgattam magam, nem csináltam nagy dolgot, csak csupa egyszerű ételt készítettem és nem pakoltam folyton, főleg mivel nem is tudtam, kezemben a picurral.
Készült sonkával és salátával töltött tortilla tekercs, parmezános-fügés saláta,pácolt lazac, csokitorta. Volt mindenféle édes és kakaós popcorn, sárgarépa, olajbogyó.

Másodszorra készült ez a finom pácolt lazac, amit előző este már előkészítettem, így csak szeletelni kellett a vendégség előtt.



Hozzávalók:

500 gramm nyers lazacfilé
1 nagy csokor kapor + néhány szál a díszítéshez
1 nagy csokor koriander
3 ek mustár
1 ek cukor
pici só
frissen őrölt bors
1 ek extra szűz olivaolaj
3 ek capribogyó

A zöldfűszereket apróra vágom és a mustárral, cukorral, sóval, borssal és olívaolajjal jól összekeverem, majd a lazacot bemaszírozom a páccal.
Egész éjszakára, fóliával lefedve állni hagyom, majd a vendégség előtt nagyon vékonyra szeletelem, megszórom kaporral és capribogyóval.
Pici vajjal és bagettel tálalom.