kedd, február 17, 2009

Ha sütemény lennék, akkor brownies lennék


A heti háromszori sütemény sütést redukáltam egyre, éppen ezért nagyon megválogatom, hogy milyen receptet próbálok ki, hiszen ennek az egynek jónak kell lenni. Ez az egyféle sütemény kell, hogy kielégítse az édesszájú családomat. Tapasztalataim szerint jól teszem, ha valami nagyon csokoládéssal készülök, mert annak kivétel nélkül minden családtag örül. A krémes-gyümölcsös desszertek ideje még nem érkezett el hozzánk. Őszintén bevallom, én is a legjobban a nagyon csokis, tömény süteményeket szeretem. Ezt a Nigella-féle brownies receptet már többször készítettem, de ilyen jól még nem sikerült. Kicsit még mindig túlsütöttem, de a következő alkalommal már ez sem fog előfordulni. Fele adagot készítettem, mert nekünk így is elég volt.

Hozzávalók:
185 gramm vaj
185 gramm étcsokoládé
3 nagy tojás
1 csomag vaníliás cukor
250 gramm cukor (ha lehet porcukor)
115 gramm liszt
1tk só
150 gramm durvára tört dió

Elkészítés:
A vajat és a csokoládét felolvasztom, vagy a mikróban, vagy vízfürdő felett, majd hagyom egy kicsit kihűlni. A tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral jól kikeverem, majd hozzákeverem a csokit és végül hozzáadom a lisztet, a sót és a darált diót. Egy kivajazott és sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöm. 180 fokon kb. 15 percig sütöm. Ez a sütemény akkor jó, ha kissé olyan, mintha nyers lenne. Nem szabad túlsütni, mert akkor túl száraz lesz. Nekem is a szélei kissé túlsültek, de a közepe...mennyei.
(forrás: Nigella Lawson: How to be a domestic goddess)