szerda, július 02, 2008

Barna sörben főtt marha, marha jó!


Komolyan mondom át fogok térni az ételek grafikai megjelentetéséhez. Sokkal több kreativitást igényel, mint a fotózás és mókásabb is.
Apósom volt itt látogatóban. Természetesen most is nagyon kigondoltam a menüt. Mivel többségben a férfiak, valami jó férfias ételt választottam. Jamie Oliver receptje a sörrel locsolt marhagulyás pont megfelelő volt. Kicsit változtattam a receptem, Jamie egyébként is mindig erre bíztat, de így is szuper lett. Eredetileg gombóccal ajánlja, de én bagettel tálaltam.

Hozzávalók:
1kg kockára vágott marhalábszár
3 ek liszt
olívaolaj
3 tisztított, felezett és szeletelt lilahagyma
50 gramm angolszalonna, kockákra vágva
1 kis marék rozmaringlevél
3 száll felaprított angol zeller
7,5 deci barna sör, esetemben Leffe
fél liter marhahús alaplé
2 fehérrépa, durvára vágva
2 sárgarépa, karikákra vágva
4 burgonya, kockára vágva
só és bors

Elkészítés:
A marhahúst megsózom és megborsozom, a lisztbe forgatom és forró olajban két adagban megpirítom. Ha készen van átszedem egy jó nagy lábosba, öntök alá még egy kis olajat, hozzáadom a hagymát és a szalonnát és jól átforgatom, majd közepes lángon párolom pár percig.
Hozzáadom a zellert és a rozmaringot, majd felöntöm a sörrel és a marhahúslevessel, majd belepakolom a maradék zöldséget. Fedő alatt 2 órán át gyöngyöztetem. Igazán különlegesen finom étel. Nekünk magyaroknak kissé a mi gulyáslevesünkre hasonlít, de a zöld zeller és a barna sör, valamint a paprika hiánya miatt teljesen más íze van. Még apósomnak is ízlett, pedig ő aztán a hagyományos magyar gasztronómia híve. Néha azonban mégis érdemes elszakadni kissé a gyökerektől és kipróbálni más ízeket is. Friss házi bagettel tálalom.