csütörtök, július 10, 2008

Ratatouille kicsit másképpen




A rataouille, vagyis a francia lecsó sokban hasonlít a magyarhoz. Egy jelentős különbség van a kettő közt, a rataouille hús nélkül készül és többféle zöldséget tartalmaz.
Mivel a lecsót nagyon szeretjük és mivel itt rendes magyar paprikát nem lehet kapni, így kénytelen voltam valami olyat alkotni, ami legalább távolról, de hasonlít a mi isteni lecsónkhoz.
A rataouille abban is hasonlít a lecsóhoz, hogy ahány ház annyi féle, vagyis mindenki másképpen csinálja. Van aki csak összedobálja a hozzávalókat és jó sokáig főzi, van aki mindent külön külön készít el és a végén állítja össze az ételt.
Nos én most mindkét módszert egyesítve, kicsit hazai módra készítettem el ezt az isteni ételt.
A recept két személyre szól, de én egyedül is képes vagyok befalni.

Hozzávalók:
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 padlizsán
1 közepes, vagy két kisebb cukkini
1 zöld és 1 piros kaliforniai paprika
2 paradicsom
1 marék rizs
6 deci darabolt paradicsom konzerv
frissen őrölt só, frissen őrölt bors, olívaolaj
2 ek. cukor
bazsalikom, kakukkfű, rozmaring, zsálya spárgával egy csokorban kötve

Elkészítés
A sütőt előmelegítem 220 fokra. És a két paprikát egy tűzálló tálba teszem megsózom, megborsozom, meglocsolom olívaolajjal és sütöm, amíg jó barna nem lesz a külseje.
Kevés olívaolajon, lassú tűzön 1 tk. sóval és 1 ek. cukorral megpárolom a felszeletelt hagymát és fokhagymát. Ha készen van kiszedem egy tálra és még egy kis olívaolajat öntök a serpenyőbe.
A padlizsánt és a cukkínit felszeletelem, kibelezem és gerezdekre vágom, majd az olívolajon megpárolom. Ha készen van, hozzáadom a hagymát, a fűszereket, a rizst, a paradicsomot és felöntöm a paradicsomkonzervvel. Addig főzöm, amíg a rizs meg nem puhul.
A paprikának óvatosan lehúzom a héját és feldarabolom, majd a ratatouille-hoz adom. Ha kell még sózom, borsozom és 1 ek. cukorral ízesítem. További 10 percig főzöm, hogy egy kicsit kevesebb leve maradjon.
Melegen és hidegen egyaránt, tányérból asztalnál, vagy csak a serpenyőből állva fogyasztjuk.
Friss bagettel tálalom.