kedd, szeptember 02, 2008

Sütőtökkrémleves édesburgonyával, vaníliával



Apósom van itt látogatóban. Igazából valami dolga akadt itt Brüsszelben és ilyenkor összeköti a kellemest a hasznossal. Készítettem vanília- és eperfagyit, estére pedig spagettit tervezek rákkal és kapribogyóval. Ebédre ezen, nem éppen apósváró levessel rukkoltam elő. A gyermeknek nagyon ízlett, hát persze hiszen finom édes, de talán egy igazi férfi elbírna mellé némi füstölt sonkát.
Én fideszes levesnek hívom.

Hozzávalók:
1db kb. fél kilós sütőtök - én egy kisebb egész tököt vettem, ami pucolva kb 300 gramm lehetett
1 nagyobb darab édesburgonya
3 gerezd fokhagyma
5 db aprószemű újkrumpli
1,5 liter alaplé
1 deci narancslé
1 rúd használt vanília (én a vanília fagyihoz elhasznált rúdat áztattam kicsit a levesben)
kis olívaolaj, só, bors

Elkészítés:
A fokhagymát akár egészben, olívaolajon megpirítom, majd hozzáadom a kockára vágott, meghámozott sütőtököt és pár percig pirítom. A kétféle burgonyát meghámozom és felszeletelem, majd ezt is a sütőtökhöz adom. Ha már jól megpirult, akkor felöntöm a narancslével és beleteszem a vaníliarudat. 2-3 perc rottyantás után felöntöm az alaplével, egy egészen picit megborsozom és megsózom és puhára főzöm. Közben kb. 5 perc után kiveszem a vaníliarudat, mivel nem szeretnék túl erős vanília ízt. Ha már jól megpuhult, kézimixerrel összeturmixolom.
Mi friss bagettel ettük.